Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vánoce v chrámech konzumu aneb vánoční papouch

Postupující globalizace a mezinárodní marketing velkých obchodních řetězců nám občas přichystají zábavné zážitky. Moje poslední návštěva velkého hobby centra byla přesně taková.

Mám ráda květiny a pár jich doma pěstuji. A tak jsem vyrazila do hobby centra pro pár barevných plastových květináčů a misek pod květináče. Proč plastové? Protože jsem se několikrát stěhovala. A tak jsem postupně vkusné a tradiční a pěkně těžké květináče s pálené hlíny nahradila plastovými.

Zajela jsem tedy do hobycentra, které má v současné době nejlepší nabídku barevných plastových květináčů. Cestou k zahradní sekci jsem ovšem musela projít kolem sezónního zboží. To bylo rozmístěno na ploše zhruba dvou tenisových hřišť. Šlo samozřejmě o vánoční dekorace. Tedy na první pohled. Jenže hned na začátku úseku byly vystaveni lední medvědi. Od malých plyšáků až po dvoumetrového z tvrzeného plastu. Aby nedošlo k mýlce, že jde o hračky, měly medvědi na srsti nalepené třpytky. Chápu spojení medvěda se severním pólem. A na severním pólu žije Santa. Ale proč by u nás ve středoevropském prostoru měl být lední medvěd symbolem vánoc, to mi nějak hlava nebrala. Až za chvíli mě napadlo, že lední medvěd možná snědl Santu a tak se stal symbolem vánoc místo něho. Na dalším podstavci ovšem následovali pejskové plemene husky a opět od malých plyšáku s třpytkami na srsti až po nadživotně velkou příšeru velikosti dogy z tvrzeného plastu. Takže ten lední medvěd, co snědl Santu si nejspíš pochutnal i na santových sobech. Sežral Rudolfa a jeho kamarády a tak teď musí dárky rozvážet psím spřežením.

Raději jsem odbočila doprava mezi vysoké regály. Tam byly tradiční plastové lesklé závěsné koule na vánoční stromeček. Nepřeberná nabídka dekorů, barev, velikostí i množství koulí v jednom balení. Vybrala jsem si jedno balení menších blankytně modrých. Již několik let jsem se snažila ozdoby na stromečku ladit do zlaté barvy. Tak letos k té zlaté přidám modrou. Už se těším jak to modrá barva oživí.

Poté jsem šla opět vlevo, do sekce vrcholových špic na vánoční stromky, řetězy a další drobné ozdoby. Již několik let se poohlížím po dekoracích sněhových vloček. Velkých tak alespoň 25 cm ale klidně i větší. Chtěla bych je zavěsit od stropu. Ale zatím jsem na takové, které by se mi líbily nenarazila. Zde jednu plastovou vločku větší velikosti sice měli, ale byla tak fórová, že by nepřežila roční uskladnění.

Potom jsem se přesunula k výklenkům u zdi. A zde jsem teprve zažila to pravé multikulturní globální vánoční šílenství. Zlato a zlaté třpytky kam se podíváš. Jako by tu prošel pošetilý a chamtivý král Midas. Ano, to je ten pán, co si přál, aby se všechno čeho se dotkne změnilo ve zlato. Zlaté mihotání kolem mě vypadalo jako celek úchvatně. Jako bych se ocitla v jeskyni pokladů. Sezame otevři se.

Jenže když jsem zaostřila na jednotlivé detaily, nestačila jsem se divit. Zlatý vánoční ježek? Inu jablko je spojeno s vánoci a ježci nosí na zádech jablka. No budiž. Zlatý vánoční ananas? Zlatý papoušek? A v té chvíli jsem pochopila, že nějaký marketingový manažer kdesi v dáli poslal do českého hobby marketu multikulturní směsku vhodnou a použitelnou kdekoli. Od tichomořských ostrovů a karibiku až po polární stanice. Jako největší odvaz jsem ovšem vyhodnotila zlatého vánočního levharta či jaguára v několika velikostech a provedeních. Tygra měli taky, ale jen hlavičku k zavěšení na stromeček. Vhodné zejména pro domácnost lovců tygrů.

 

Autor: Dana Příbanová | středa 18.12.2019 11:10 | karma článku: 15,82 | přečteno: 740x
  • Další články autora

Dana Příbanová

Mobil nepřežil opakované pády ze střechy – jak překvapivé

Výběr nového mobilu mě tentokrát pobavil. Úspěšně jsem proplula peřejemi technických specifikací. Vyhnula se hovorům s roboty. S radostí si popovídala o nových trendech s přáteli.

18.1.2024 v 14:00 | Karma: 12,24 | Přečteno: 249x | Diskuse| Ostatní

Dana Příbanová

Vánoční dárky za všechny prachy

Moje hlavní vánoční heslo zní: „Vánoce jsou hlavně o lidech a nikoli o dárcích. Snažím se podle toho řídit.

19.12.2023 v 14:01 | Karma: 13,91 | Přečteno: 321x | Diskuse| Ostatní

Dana Příbanová

Dvě tváře hlasu lidu

To, jak se rozhodujeme má silný vliv na to, jak dobře se nám žije. Vědět na základě čeho posuzujeme ostatní lidi je užitečné. Já bych ráda popsala dva příklady z prostředí, které všichni známe.

9.11.2023 v 16:00 | Karma: 8,74 | Přečteno: 248x | Diskuse| Ostatní

Dana Příbanová

Výstup na horu Malvazin bez kyslíkového přístroje stylem zrychlený Rakoncaj

Odvážným štěstí přeje a pro dobrý pocit ze života pomáhá zvolit si tu správnou perspektivu posuzování toho, co děláme a co se nám děje.

3.11.2023 v 15:00 | Karma: 13,16 | Přečteno: 256x | Diskuse| Ostatní

Dana Příbanová

Dobrá věc se podařila

Na chodbě bytového domu lze potkat ledacos. Děti, co si hrají, opilého souseda, který si spletl patro, partu bezdomovců. Já potkala v posledním patře kočku. Krásnou čistokrevnou modrou britku.

13.6.2023 v 12:05 | Karma: 17,31 | Přečteno: 311x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 58
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 920x
Zajímám se o lidi a svět. Sebe i život se snažím brát s humorem.

Seznam rubrik